Mama, te iubesc! - Reisverslag uit Craiova, Roemenië van Christine - WaarBenJij.nu Mama, te iubesc! - Reisverslag uit Craiova, Roemenië van Christine - WaarBenJij.nu

Mama, te iubesc!

Blijf op de hoogte en volg Christine

10 Maart 2014 | Roemenië, Craiova

Oftewel: mama, ik hou van jou! Natuurlijk berust dit op de waarheid (hoor, mam!), maar het slaat vooral op het afgelopen weekend. Zoals ik jullie de vorige keer vertelde was het afgelopen zaterdag (8 maart) Moederdag en internationale vrouwendag. Dit hebben we aangegrepen om moeders uit te nodigen in de kerk en aan hen extra aandacht te besteden.

Afgelopen vrijdag hebben we met de kinderen uit de kerk in Livezile uitnodigingen gemaakt en zijn we het dorp in geweest op nog meer mensen uit te nodigen. Omdat het de hele week geregend had en de wegen onverhard zijn, was het erg modderig. Mijn schoenen zagen er na afloop iets minder mooi uit! Ach, je moet er iets voor over hebben toch? ;)

Zaterdag in Vanju Mare hebben we hetzelfde gedaan. Veel mensen zijn uitgenodigd om ook naar de dienst van die zondag te komen. Daarnaast hebben zijn we even in het ziekenhuis geweest om koekjes uit te delen. We mochten daar zelfs een liedje zingen en er zijn contacten gelegd met andere zendelingen. Echt een hele mooie kans en fijn dat dit mocht! Ik kon merken dat de patiënten het erg fijn vonden om op deze manier ook wat aandacht te krijgen.
Ondanks dat ik geen mama ben, ben ik niet overgeslagen afgelopen zaterdag! Ook ik kreeg bloemen (zie foto). In NL wordt Vrouwendag niet echt gevierd, daarom vond ik het extra leuk om nu in Roemenië te zijn.
Verder hebben we de maaltijd voor de volgende dag voorbereid. En dat ging op z'n Roemeens: niet efficiënt, als het er maar mooi uitziet. We hebben veel hulp gekregen van mensen uit de buurt. En het resultaat mag er wezen toch?

Zondag was er een enorme opkomst in de diensten, zowel in Vanju Mare als in Livezile! Heel erg fijn dat er naast veel kinderen, ook heel veel volwassenen zijn gekomen. We hopen dat ze allemaal ook echt iets meegekregen hebben.
We hebben een geslaagde maaltijd gehad met de gasten (voorganger en mandoline spelers) en weer veel mensen kunnen spreken. Op deze manier bouw je weer verder aan de relatie met de mensen in de omgeving. En `s avonds heb ik Cammie en Mari (bij wie ik oa in huis woon) een 'Hollands' spel geleerd: Halli Galli. Mijn kennis van het Roemeens is zo ook weer verbeterd, want ik weet nu wat een limoenen, aardbeien en pruimen zijn in deze taal! Je weet nooit waar het verder nog voor nodig is :)

Al met al een heel geslaagd weekend. Ik heb de kinderen nu weer wat beter leren kennen en dat is heel fijn. We hebben spelletjes met elkaar gedaan, uitnodigingen uitgedeeld en zo goed en zo kwaad als het ging met elkaar gesproken. Ik geniet echt heel erg van hen; ze geven ook zoveel terug! En niet alleen materiële dingen (bloemen, tekeningen) maar ook plezier. Hun thuissituaties en hun toekomstperspectieven zijn vaak zo schrijnend. Ik vind het soms zo hard om te beseffen dat ik daar niet veel aan kan doen, ik kan ze er niet uittrekken. Daarom geniet ik er extra van om hen iets van Jezus' liefde te mogen laten zien: aandacht geven en met ze spelen.

In het kader van Moederdag hebben we, met de kinderen, ook een hoop (zoetsappige!) liedjes gezongen. 'Mama, te iubesc' , 'Mama mea'.. Mocht je interesse hebben, of alvast iets in willen studeren voor de Nederlandse Moederdag in mei, ze staan op youtube! :)

Foto's zijn toegevoegd. Hoop dat het zo een impressie geeft van het afgelopen weekend. En zo zijn jullie weer helemaal op de hoogte! Wat fijn is het trouwens dat er zoveel mensen meeleven en meebidden. De reacties op de blog, via facebook of app, zijn ook zo fijn om te krijgen.

Multsumesc!

  • 11 Maart 2014 - 08:02

    Fam Verkaik:

    Hoi Christine,

    Fijn om te horen dat het goed gaat en dat je veel van je liefde van Christus door mag geven. Wij wensen je nog een fijne tijd en Gods zegen toegewenst.

    Rook en Marry

  • 11 Maart 2014 - 08:15

    Judith:

    Ha Christine! Wat leuk om al je belevenissen te lezen en door de foto's een beetje een indruk te krijgen van hoe het daar is. Nog heel veel plezier, succes (vooral met het Roemeens, lijkt me knap lastig;)) en zegen toegewenst!

  • 11 Maart 2014 - 10:00

    Rianne (ECM):

    He Christine,

    Wat een enthousiaste en ook indrukwekkende verhalen. Je stort je er volgens mij helemaal in, wat gaaf dat je dit mee mag maken en dat zij jou mee mogen maken!

    Zegen! Rianne

  • 11 Maart 2014 - 12:53

    Loes:

    Ha lieve nicht,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed hebt in Roemenië.
    Zijn liefde en zegen gewenst!!!!

    Groet vanuit Oranjestraat 24





  • 11 Maart 2014 - 17:04

    Lieneke:

    Hoi Christine,

    Wat goed dat je dit aan het doen bent! Ik wens je heel veel succes en vooral ook veel plezier. Wie weet doe je nog ervaringen op die je helpen in je verdere onderwijscarrière :)

    Groetjes Lieneke

  • 11 Maart 2014 - 19:30

    Gerdina:

    wat heerlijk om je zo te zien genieten! en zo leuk om je verhalen te lezen! Zo geniet ik heerlijk mee;)
    En gewoon verder genieten he!
    (zie je wel dat het helemaal goed komt!)

    Gods zegen en veel liefs!

  • 13 Maart 2014 - 22:20

    Van Opa En Oma IJzerman:

    Lieve Christine.

    Fijn dat je het goed naar je zin hebt.
    We hopen dat je er tot rijke zegen mag zijn.
    Leuke foto's.Vanmiddag uitzending gezien van ZVK.
    Pocietieve mensen.
    Heel veel liefs Opa en Oma IJzerman.

  • 14 Maart 2014 - 13:14

    Hanny Schouten:

    Lieve Christine,

    Leuk, maar ook indrukwekkend om jouw verhalen te lezen. Wat een armoede daar. Toch zie je op de foto's ook vreugde en saamhorigheid bij bv. de vrouwendag. Ik hoop dat je veel vreugde en de liefde Van God mag doorgeven in je werk. Veel zegen toegewenst.

    Hanny Schouten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christine

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 8290

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 01 Mei 2014

Christine naar Roemenië

Landen bezocht: