Vine Paste - Reisverslag uit Craiova, Roemenië van Christine - WaarBenJij.nu Vine Paste - Reisverslag uit Craiova, Roemenië van Christine - WaarBenJij.nu

Vine Paste

Blijf op de hoogte en volg Christine

16 April 2014 | Roemenië, Craiova

Pasen komt er aan en dat is hier duidelijk te merken! Het is hier de periode van de voorjaarsschoonmaak en ook bij Tansa zijn ze daar al hard mee bezig. Het hele huis wordt onder handen genomen: de vloerkleden gewassen en uitgeklopt, de kasten uitgeruimd en schoongemaakt en ook de tuinen worden helemaal in orde gemaakt. De Roemenen zijn er maar druk mee.

We zijn zelf ook bezig met de voorbereidingen voor Pasen. In de kinderprogramma's wordt er veel aandacht aan besteed. Op de geestelijke manier (wat houdt het paasverhaal nu precies in), maar ook op een ontspannen manier. Zo hebben we al kruisjes geknutseld, een paasstukje gemaakt en eieren geverfd.
De kinderen vinden het erg leuk om bezig te zijn. Ze hebben hier vakantie en ik merk dat ze het fijn vinden om bij ons te kunnen zijn.

Afgelopen zondag was de Binecuvuntare (opdragen) van Naty, de zoon van Gaby en Mari. Dat is, net als bruiloften en andere partijen, een grote happening hier. De kerkdienst stond uiteraard in het teken daarvan, maar er was vooral veel omheen. Een grote maaltijd waarvoor iedereen uitgenodigd was en daarbij nog enorm veel taart. Leuk om een keer mee te maken. Het is echt Roemeens om deze bijzondere dagen uitgebreid te vieren.Men neemt hier het advies van de profeet Nahum zeer ter harte ;)

Ondertussen is ook de familie Oosterloo gearriveerd, die hier 3 weken stage lopen via Cornerstone. Leuk gezin en leuk om onder nog meer Nederlanders te zijn.
Het is nu tijd om naar Valea Anilor te gaan, een plaats waar we ook bijeenkomsten houden. Ik hoop dat het programma goed mag zijn en dat er, ondanks het weer, velen zullen komen. Zodat we de kinderen meer liefde en aandacht te kunnen geven.

• 16 April 2014 - 16:10

Philip De Rover:

Hoi Christine,

Ik proef uit je verslag dat je het naar je zin en het een bijzondere ervaring is.

Dank dat je ons op de hoogte houd en ons dit zo laat mee beleven.
    En goede tijd verder en alvast een gezegnd Paasfeest gewenst.

Hartelijke groet vanuit een zonnig Nederland,

Philip

• 16 April 2014 - 20:22

Judith:

Ha Christine! Leuk om weer wat over je belevenissen te lezen :) Veel succes met jullie werk. Ik hoop dat het tot zegen mag zijn voor de kinderen daar. Geniet van de laatste weekjes!

• 16 April 2014 - 20:39

Ds. A.T. Van Blijderveen:

Hoi Christine,
    interessant om weer te lezen.
    We zullen vrijdag of zondag weer voor je bidden, het werk en de kerk daar.
    Gods zegen in deze bijzondere dagen en tot binnenkort! je predikant.

• 17 April 2014 - 10:10

Helma De Jong:

Ha Christine, dank je wel weer voor je update. Wat mooi om te lezen hoe de Roemenen werk maken van hun vieringen. We wensen jou persoonlijk ook een heel gezegend Paasfeest toe.
    Hartelijke groetjes, Rob en Helma

• 19 April 2014 - 21:08

Margreeth En Oma:

hoi christine,ik heb net alle fotos bekeken met oma zeist. Super wat jullie allemaal doen en delen.
    Ik,oma ben onder de indruk van het werk dat jij doet.
    Het schiet op, en ik wens je veel sterkte de laatste periode. gr. oma zeist.

dat was oma, ik wens jou en allen met wie jij omgaat goede en gezegende paasdagen. Jullie zullen daar
    zeker niet aan voorbij gaan Ik bid voor jullie allen.
    Je volgende mail komt eraan. gr. margreeth

• 21 April 2014 - 14:00

Oma Suus Enopa Herman:

Lieve Christine,

Hartelijk bedankt voor je bericht.Dat de Roemenen zoveel werk van hun vieringen maken,wisten wij niet.
    Fijn wat je met de kinderen kan doen.
    Wij wensen je nog een gezegende paasdag toe en veel zegen op alle dingen die je daar nog kan doen.
    Veel sterkte en ons gebed is voor jouw en de mensen om je heen.

Hartelijke groeten oma en opa.