Voorbereidingen - Reisverslag uit Giessendam, Nederland van Christine - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Giessendam, Nederland van Christine - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Christine

03 Februari 2014 | Nederland, Giessendam

Beste allemaal,

Bij deze mijn blog over mijn reis naar Roemenië. Op deze manier kunnen jullie mij volgen. Ik zal proberen om, als ik eenmaal daar ben, regelmatig een nieuw reisverslag te posten. Je kunt je op deze site aanmelden, dan krijg je na iedere update een mail.

Nog even kort het doel van mijn reis.
Per 1 maart hoop ik voor 2 maanden naar Roemenië te gaan. Eind vorig jaar heb ik contact gezocht met de European Christian Mission (ECM) een organisatie die als doel heeft om kerkelijke gemeenten te stichten in Europa en die te ondersteunen. Zij brachten me in contact met Jeroen en Marieke Baks, die al een paar jaar werken en wonen in Roemenië. Zij zijn actief in Oltenië, een achterstandsgebied in het land. Er zijn weinig christenen in dit gebied en zij proberen degenen die er zijn te ondersteunen en het evangelie verder te verspreiden. Daarnaast verlenen ze ook hulp, want de armoede in dit gebied is erg groot. Ze zijn actief in een aantal gemeenten, in Vanju Mare, Livezile en Valea Anilor.
De familie krijgt hierbij hulp van een Roemeens echtpaar en nog een Roemeense jongeman. Het team werkt vooral met kinderen; ze geven huiswerkbegeleiding, houden een kinderclub, bezoeken mensen en doen daar wat nodig is om de mensen zo goed mogelijk te ondersteunen.
Mijn werkzaamheden zullen bestaan uit het versterken van dit team. Vanwege mijn achtergrond als docent, kan ik hen helpen bij de huiswerkbegeleiding. Daarnaast zal ik de kinderen van de familie Baks helpen bij hun Nederlandse lessen. Ik zal ook meedraaien in de kinderprogramma's en daarbij praktische ondersteuning verlenen.
Alhoewel het team vooral met kinderen werkt, willen ze ook contact zoeken met tieners. Omdat ik zelf ervaring heb in het werken met tieners, zowel in mijn baan als docent als in het jeugdwerk, hoop ik daarin ook iets te kunnen betekenen. Oltenië is een gebied waarin weinig jonge mensen wonen. Ze trekken vaak naar de stad om daar hun leven verder op te bouwen. Het zal dus een uitdaging zijn om ook tieners in dit werk te betrekken, maar ik hoop dat hier toch kansen liggen.
Daarnaast zal ik meegaan met bezoeken die ze afleggen en hulp verlenen waar dat nodig is.
Meer informatie over de ECM is te vinden op www.ecmnederland.nl en meer informatie over de familie Baks op www.ecmnederland.nl/baks.

De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. De tickets zijn al geboekt en ook onderdak daar is geregeld. Op zich wel fijn;)
Zojuist heb ik ook mijn inentingen gehad. Niet mijn hobby, maar wel nodig.
De komende maand zal nog meer in het teken staan van voorbereiden. De laatste dingen regelen voor de reis, afscheid nemen van jullie allemaal en een begin maken met het leren van de Roemeense taal. Genoeg te doen dus;)

Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor jullie gebeden en jullie steun, in welke vorm dan ook.

Groetjes,
Christine

  • 03 Februari 2014 - 21:23

    Wim:

    Christine veel zegen, in Roemenië.

  • 04 Februari 2014 - 09:05

    Frans:

    Hee Christine!
    Ik ben benieuwd naar je verhalen en ga je verhalen zeker lezen!
    heel veel succes met alle voorbereidingen!

  • 04 Februari 2014 - 11:35

    Loes Ijzerman:

    Christine, wat bijzonder en mooi dat je dit gaat doen.
    Zijn nabijheid hierbij gewenst!!!!!
    En ik ga je zeker volgen op je blog.

    Lieve groet,
    Nico, Loes en de rest.

  • 04 Februari 2014 - 16:39

    Annelie:

    Hee Christine,
    Wat ontzettend gaaf dat je dit gaat doen!
    Ik zal voor je bidden en je blogs lezen :)
    Heel veel succes en bovenal Gods zegen!
    Liefs Annelie.

  • 26 Februari 2014 - 19:08

    Margo Molendijk:

    Ha Chris, we wensen je een hele goede reis toe....en sterkte de eerste dagen daar, zal best wennen zijn. De here zegent jou!
    Liefs De Molendijkjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christine

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 8272

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 01 Mei 2014

Christine naar Roemenië

Landen bezocht: